Supfina Grieshaber GmbH & Co. KG
Supfina Grieshaber GmbH & Co. KG
12.02.2024 14:02
Industrija kotalnih ležajev zaostaja pri avtonomni proizvodnji
Vedno manj ljudi mora proizvajati vedno več. To je že dolgoletni trend iz preteklosti, ki se bo nadaljeval tudi v prihodnosti. Postal bo celo nujna potreba. Trenutni proizvodni koncepti v industriji kotalnih ležajev zahtevajo visokokvalificirano osebje, tudi ali še posebej, če so visoko avtomatizirani. Ljudje so potrebni za obratovanje, nastavitve in optimizacijo.
Kaj pa se zgodi, ko ljudje preprosto niso več na voljo?
Ena od ugotovitev, ki jo je zaradi različnih razlogov mogoče opaziti povsod po svetu, je pomanjkanje osebja. Naj gre za pomanjkanje usposabljanja, konkurenco med podjetji ali preprosto za celotno generacijo, ki ne želi delati v tradicionalnem proizvodnem okolju, rezultat je enak.
Ker to vprašanje ne zadeva le industrije ležajev, temveč tudi vse druge industrije in sektorje, je bil v zadnjih letih zabeležen hiter porast razvoja. Avtonomna proizvodnja je v številnih industrijskih sektorjih že dolgo standard. V industriji kotalnih ležajev pa je še vedno malo ali pa je sploh ni. Prav tu mora proizvodno okolje za komponente valjčnih ležajev nadoknaditi zaostanek, da bi dolgoročno ostalo konkurenčno.
Razlogi za to so bili doslej v posebnih zahtevah industrije. Velika prilagodljivost, raznolikost delov z majhnimi serijami in količinami so doslej vodile do konvencionalnih proizvodnih struktur. Zlasti v segmentu industrijskih ležajev. Čeprav se je veliko vlagalo v avtomatizacijo, avtomatizacija ne pomeni nujno tudi avtonomije. V posameznih primerih so bili uvedeni tudi avtonomni sistemi, vendar je to običajno vodilo do zelo zapletenih tehničnih rešitev.
Če pogledamo nekoliko dlje od industrijskega okolja ali industrijske proizvodnje, postane ta megatrend še bolj jasen. Logistični sektor je z avtonomnimi distribucijskimi centri na čelu. Ali pa si oglejmo kmetijstvo, kjer se že dolgo razvijajo in uporabljajo avtonomni stroji za spravilo pridelka. Skupni imenovalec je doseči enako ali celo več z manjšim številom ljudi.
Dosleden razvoj naslavlja megatrend
Supfina Grieshaber je že desetletja dobavitelj in razvojni partner mednarodne industrije kotalnih ležajev in je pomagal oblikovati številne trende iz preteklosti. Zato je bilo očitno, da se bo Supfina lotila tudi te teme trendov. Za kartiranje proizvodne verige obroča kotalnega ležaja je treba samostojno kartirati tudi postopek superfiniširanja. In prav v tej procesni stopnji superfiniširanja se med izvajanjem pojavljajo posebne ovire. Izhodišče družbe Supfina so bile tudi obstoječe rešitve, kot sta preizkušeni seriji RacePro in RaceFlex. Čeprav jih je mogoče uporabljati zelo fleksibilno in imajo tudi visoko stopnjo avtomatizacije, so ti stroji zasnovani tako, da imajo ljudje osrednjo vlogo. Postopki nastavitve, proizvodni postopki, kot je menjava orodja, in interakcija z nadzornim sistemom so optimizirani za operaterja.
To so stroji, ki se prilegajo današnji proizvodni strukturi, vendar ne izpolnjujejo zahtev avtonomnega pristopa.
Serija Supfina Race Modular je zato novost v ponudbi. V zelo tesnem sodelovanju z našimi strankami je bila ta sistemska rešitev sistematično razvita za avtonomno in brezpilotno delovanje. Vsi ključni proizvodni procesi so avtomatizirani. Proces menjave serije ali mehanske nastavitve, menjava orodja ali zaključnega kamna v proizvodnji in klasično ravnanje s sestavnimi deli so kartirani 24 ur na dan, 7 dni v tednu brez operaterja. Že ime serije odraža njeno modularno zasnovo, ki omogoča mapiranje širokega nabora funkcij. To pa je odgovor na različne procesne zahteve v zvezi z različnimi vrstami kotalnih ležajev. Konfiguracijo je mogoče prilagoditi izvedbam ležajev, kot so na primer valjčni ležaji, stožčasti valjčni ležaji, sferični valjčni ležaji ali kroglični ležaji, in jo je mogoče kadar koli razširiti na način, ki bo zagotovil prihodnost.
Za uresničitev omenjene funkcionalnosti s tehničnega vidika je stroj opremljen s funkcijami, ki v praksi omogočajo izvedbo celotnega procesa. Elementi stroja, kot so pogon obdelovanca, držalo blokov, sistem centriranja in rokovanje z obdelovancem, so zasnovani s samodejno aktiviranimi vmesniki. Te in povezane elemente je mogoče odstraniti s stroja in jih vanj vrniti s 6-osnim robotom. Robot ima torej osrednjo vlogo pri izvedbi. Vendar samo robot ne zadostuje. Šele z združitvijo robota in obdelovalnega stroja v eno enoto je mogoče ustvariti izvedljivo rešitev.
Nenazadnje ima odločilno vlogo tudi celotna podatkovna komunikacija. Če ni operaterja, ki bi v nadzorni sistem vnesel podatke o obdelovancu in obdelavi, je treba te podatke prek vmesnikov prenesti v infrastrukturo IT.
Pomen daleč presega sistem Superfinish
Za uporabnika takega sistema pa stroja Superfinish ni mogoče obravnavati ločeno. Ključnega pomena je interakcija med strojem, ki izvaja končni korak obdelave, in celotno proizvodno linijo ali celico. Poleg tega je treba v načrtovanje takšne proizvodne strukture vključiti tudi operativne in logistične procese. Kako so obdelovanci in orodja na voljo sistemu, je le nekaj primerov ključnih vprašanj, ki presegajo sam stroj.
Če na vse te teme pogledamo z današnje perspektive, se zdi zelo prilagodljiva in avtonomna proizvodnja kotalnih ležajev zelo dolg skok v prihodnost. Nekaterim se bo ta skok zdel predaleč. Toda nekatera podjetja so ta velikanski skok v prihodnost že naredila in prvi stroji iz serije Supfina Race Modular so bili dobavljeni.
Na koncu je treba še povedati, da je za oblikovanje teh sprememb v industriji kotalnih ležajev potrebna zavzetost celotne industrije, vključno s pripadajočim sektorjem strojništva.
19.01.2024 03:00
Supfina je stranka junak 2024Supfina je stranka Hero 2024 v Siemensovem sistemu Solid Edge CAD.
Supfina je družbi S...
25.02.2023 00:00
Evropska premiera naprave Supfina Fact06.02.2023 01:00
Dvostransko brušenje - učinkovito kot še nikoli prej31.01.2023 02:00
Ali je strojništvo lahko trajnostno?06.12.2021 02:00
Supfina je odlična ...